KOLEKSI FRIDGE MAGNET DARI SI PEMBERI YANG SAMA

Saturday, March 11, 2017

Hai semuaaa


apa aku nak story dalam entri ni adalah aku nak share dengan korang tentang hasil koleksi fridge magnet yang aku ada dan yang specialnya, ia dari orang yang sama.. setiap kali dia travel, dia akan beli fridge magnet pada aku! sebab tu rasa teruja, actually, yang dah rosak pun ada. hehe.. sebab dah lama dah kan.. cuma baru nak update nak story pasal ni.. orang yang beri ni adalah mak njang aku sendiri iaitu kakak kepada ayah aku.. dia memang suka travel! maklum lah anak-anak dah besar dan dah kahwin pun, tinggal berdua ja dengan suami.. jadi boleh la travel satu dunia dengan suami. hehe.. dan akan datang ni dia nak ke australia.. alahaiii bestnyaaa.. kalaulah aku ditempat tu.. okay jom tengok satu-satu fridge magnet yang ada! 

1. Sumatera Barat, Indonesia



2. Ayasofya, Istanbul



3. Lake Toba, Indonesia



4. Korea


5. Lombok


6. Taj Mahal, India


7. Egypt



rezeki souvenir! even aku sendiri belum sampai ke tempat-tempat ni, tapi ada la juga kenangan abadi..cewah! hehe.. aku sebenarnya tak ada la suka sangat kumpul koleksi fridge magnet ni.. cuma setakat suka tengok bila dah banyak-banyak melekat dekat peti ais! hehe.. korang suka kumpul fridge magnet tak? dan ada setengah orang jadikan ini satu hobi! mesti lagi banyak kan kalau hobi kumpul benda ni.. :)

16 comments

  1. Peti ais akak ada juga fridge magnet sebelum nie.. hadiah juga.. tapi kan bila anak-anak dah mula Explore memang akak tak bubuh dah.. dia tak boleh tengok mendengar melekat kat peti ais.. habis dicabut dan dibuat main.. hehehe.. sekarang nie kalau dapat fridge magnet akak simpan..

    ReplyDelete
  2. Samalaa kita, nak kata hobi tu taklah. Tp kalau dpt seronok je. And kalau pegi jalan luar pun, kalau boleh memang akan cari jgak fridge magnet sbg kenangan kita dah sampai sana. Hihi

    ReplyDelete
  3. salam bw..peminat fridge magnet ke?...my sil peminat juga smp penuh storage box kecik tu...seronok sebenarnya klau ada collection FM dari seluruh dunia...

    ReplyDelete
  4. Peti ais rumah mai takde apa langsung. Hahaha. Masa ramadhan ja mak lekat menu utk sebulan.

    ReplyDelete
  5. cantiknyaaaaa.... airah pegi mana2 pn selalu beli fridge magnet

    ReplyDelete
  6. It's my hobby too! Kalau pergi mana-mana memang wajib beli lepas tu lekat kt fridge. Hehe

    ieyra h. | blog

    ReplyDelete
  7. Ira pun suka kumpul magnet peti. Hahaha wajib beli tanda kenangan kalau pergi mana-mana walaupun dalam negeri sendiri.

    ReplyDelete
  8. 2 pintu atas peti ais kak ana dah penuh dengan FM. Even dalam Malaysia pun kak ana akan beli juga FM tu tanda kenang-kenangan =)

    ReplyDelete
  9. banyaknya. semua cantik2. mak BV pun suka kumpul fridge magnet nie :D

    ReplyDelete
  10. Banyak betul koleksi fridge magnet busyra! syed tak suka sangat kumpul benda ni (padahal takda orang nak bagi haha). btw cantik la semua fridge magnet tu :')

    ReplyDelete
  11. Jalan jalan sini tengah tengah malam. Terima kasih busyra sebab datang blog uyul dan tinggalkan komen. Lepas nih blog busyra adalah blog wajib setiap kali nak bw.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  12. Pernah dulu letak magnet ni dekat peti sejuk.

    Lepas berpindah rumah, hilang entah kemana. ermm.

    ReplyDelete
  13. banyaknya tempat dia pergi!! Bestnya dia travel je :D

    Suka tau kumpul fridge magnet, lagi penuh kat peti sejuk, lagi suka. Hihi

    ReplyDelete
  14. banyak koleksi FM tu, dari pelbagai negara 😁

    ReplyDelete
  15. Mek biasa doktor yg treat mek tu suka bagi. Sebab dia slalu travel :) Kata dia, tgk FM tu buat semangat untuk pegi jugak :) InsyaAllah..

    ReplyDelete