RESEPI PUDING ROTI KUKUS MUDAH DAN KENYANG! - BUSYRA TAKIYUDIN

Latest

Friday, October 06, 2017

RESEPI PUDING ROTI KUKUS MUDAH DAN KENYANG!


Hai.. Hari ni busyra buat puding roti kukus.. Menu ni boleh makan time pagi ataupun petang santai-santai sambil tengok zul arippin tuu.. hehe. drama tv 3 sangatt.. bahan-bahanya mudah dan senang ja nak buat.. siapa penggemar puding roti boleh la cuba resepi ni ye..


Bahan-bahan:

1. 4 atau 5 keping roti gardenia
2. 1 tin susu cair
3. 2 sudu gula
4. 1 biji telur
5. 1 sudu kecil esen vanila
6. Coklat chip
7. Marjerin


Cara-caranya:

1. Campurkan susu cair, gula, telur dan esen vanilla.
2. Kacau semua bahan tersebut
3. Kemudian, carik-carikkan roti kepada 4 bahagian dan susun roti dalam bekas loyang (sapu sedikit marjerin)
4. Tuang bahan campuran tadi ke atas roti
5. Taburkan coklat chip
6. Kukus roti tersebut dalam 30-45 minit
7. Siap untuk dihidang dan boleh di makan bersama sira coklat


Selamat Mencuba :)

16 comments:

  1. opssss nampak sedap tu.. bak sikit.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Mudahnya . Bahan - bahan pun ada kat dapur . Boleh cuba buat petang besok

    ReplyDelete
  3. sedap.
    kak pip pun sesekali buat juga puding ni...

    ReplyDelete
  4. Dah hias cantik2 macam sayang pula nak makan... hihi... nice sharing Busyra..

    ReplyDelete
  5. Sedapnya dik....mau buat juga ni bila ada masa...

    ReplyDelete
  6. Senangnya buat. Gambar first entri ini nampak menarik dan terliur lah :D

    ReplyDelete
  7. tak pernah cuba kukus lagi biasa bakar..boleh cuba resepi busyra lak nanti.tq share

    ReplyDelete
  8. wow sedapnya busyra....senang pulak tu...ok nnt kak lina nak buat lah...tunggu eh hihi

    ReplyDelete
  9. Hiasan prop makanan tu nampak anggun.haha

    ReplyDelete
  10. Fuuhh..nampak sedapnya! Dah lama tak buat puding roti. Boleh buat la lepas ni.

    ReplyDelete
  11. senang je buat..tapi tu la, takde siapa suka makan macm ni..hehe

    ReplyDelete
  12. eyh same kita punya resepi. cuma mek tk tabur coklat je. boleh try nnt :)

    ReplyDelete

Copyright © 2012 Busyra Takiyudin All Right Reserved