KORANG MESTI ADA LIFE QUOTE KAN??

Friday, September 23, 2016

Hai,

menjengah facebook tadi sesaja menggedik cuba app ni. bagus untuk orang yang tak dak keja macam aku ni. haha. serius boring! semua benda nak main. sampaikan aku yang tak minat main game. tetiba semalam install game. haha




okay apa pun saja nak share dengan korang, my life quote yang di create oleh app di facebook. ayatnya yang nice dan buatkan aku lebih semangat setiap hari dan lebih lebih lagi semangat untuk update blog. haha! poyo sangat!

memang kehidupan ni tak semanis gula yang seperti kita inginkan, kadang tu kita akan rasa pahit seperti peria. tapi sepahit apa pun peria itu, bila di campur dengan gula lama2 pahit tu akan hilang jugak kan? yes! sama juga dengan hidup. sebanyak mana pun masalah, tapi kalau kita usaha untuk selesaikan masalah itu, pasti lama-lama akan selesai juga. 

dan satu lagi.. korang penah tak rasa sakit yang melampau? i mean hati? ya memang kita boleh memaafkan semua kesalahan manusia yang dah buatkan kita sakit kan? kenapa perlu nak berdendam begitu lama sedangkan salah kita pada pada Allah setiap hari pun, Dia tak pernah menghampakan kita apabila kita memohon maaf. apa lagi kita hanya manusia biasa. aku sebagai manusia, memang mudah memaafkan salah orang lain. tapi untuk melupakan itu sangat payah. I really mean it. 

*persoalannya adakah quote diatas ada kaitan dengan bebelan aku tu. haha. kay bai!


3 comments

  1. let bygones be bygones .. hii dah join giveaway// nak meriahkan dunia blogger .. kenalah join giveaway macam ni

    ReplyDelete
  2. walaupun quote nampak cam takde kaitan ngun entri, tapi yg kaitannya both memberi inspirasi :') thanks

    ReplyDelete