TIPS PEMILIHAN TUDUNG BERDASARKAN WARNA KULIT

Monday, February 01, 2016

Assalamualaikum..

hai, aku nak kongsikan sedikit mengenai pemilihan warna tudung dengan kulit korang. kadang tu rasa tak match sesetengah tudung dengan warna kulit kita kan. nak pakai hitam, eh tak gelap sangat ke? nak pakai pink, eh tak terang sangat ke? last2 nak pilih tudung pun dekat sejam. hehe. so, jom tengok tips dekat bawah ni. 


sumber google

Pemilihan tudung berdasarkan warna kulit memberikan kesan di dalam penampilan seseorang. Ia boleh sama ada membuatkan si pemakai kelihatan kusam, ceria, muda, tua dan sebagainya.

Kulit sawo matang – Warna-warna hijau dan kuning atau terbitan daripada keduanya akan membuatkan anda kelihatan lebih cerah dan menaikkan seri wajah anda.

Kulit kuning langsat – Gayakan tudung berwarna biru, ungu violet dan pink akan menyerlahkan lagi keserian wajah. Sementara tudung berwarna hijau dan kuning harus dielakkan supaya tidak kelihatan kusam dan kurang bermaya.

Kulit putih – Pakailah tudung berwarna hijau, ungu dan lavender untuk wajah yang lebih segar. Tudung berwarna merah jambu, merah hati atau merah gelap akan membuatkan anda kelihatan pucat.

sumber dari blog butikdelisha

5 comments

  1. Terima kasih...nice tips...sangat membantu...

    ReplyDelete
  2. Wardah pun kdg2 main pakai aje. Boleh digunakan nnty tips ni. Insya allah

    ReplyDelete
  3. hee~ kakak main sarung jek asal kan anak kakak cakap "okay bu.. ni dah cantik dah.." kengkadang main sarung jugak.. tapi tips nih boleh gunapakai kelak.. thanx dik !!

    ReplyDelete