JAGUNG REBUS CHEESE SEDAP! - BUSYRA TAKIYUDIN

Latest

Monday, July 02, 2018

JAGUNG REBUS CHEESE SEDAP!

jagung rebus, jagung rebus cheese, cheese, resepi jagung rebus cheese,

JAGUNG REBUS CHEESE SEDAP! | Hai semua. Siapa sini peminat jagung? Jom try this resepi. Serius sedap dan tak manis sangat. Tapi bagi peminat cheese saja tau. Awas yang tak suka cheese anda tidak digalakkan mencuba! hehe. Senang sangat nak buat jagung rebus cheese! 

jagung rebus, jagung rebus cheese, cheese, resepi jagung rebus cheese,

Bahan-bahan:

1. Jagung
2. Kepingan Cheese
3. Marjerin
4. 1 sudu gula (nak ganti susu pun boleh)
5. Secubit garam (letak sikit saja sebab cheese dah rasa masin2)

jagung rebus, jagung rebus cheese, cheese, resepi jagung rebus cheese,

Caranya:

1. Rebus jagung
2. Hiris jagung dan masukkan gula dan garam. Gaul.
3. Letak cheese di atas dan masukkan dalam microwave dalam 1 minit saja (untuk cairkan cheese). Akhir sekali, gaulkan semuanya supaya rata. Siap! marvelesss!

jagung rebus, jagung rebus cheese, cheese, resepi jagung rebus cheese,

Selamat Mencuba!

16 comments:

  1. Kak PC dah cuba Busyra...hehehe...cuma kak PC guna susu..bahaya..yang suka boleh jadi ketagih ... pulak makan hangat-hangat..sesekali ok..

    ReplyDelete
  2. alaaa microwave takde la pulak tapi bahagianya tengok jagung cheese tu :D

    ReplyDelete
  3. Ya Alla.. Sedapnya.. Memang best ini..

    ReplyDelete
  4. singgah sini busyra,, sedapnyaaa lama dah tak makan jagung cheese hii nampak gaya kena buat ni

    ReplyDelete
  5. tergodanya tengok cheese ! sebelum ni banyak stok jgung dekat rumah buat bubur dengan rebus biasa je tak terfikir nak tambah cheese eeii ni jagung tak ada baru nak buat.....

    ReplyDelete
  6. wuuuuuuuuuiii tengok pun dah terliur ni.

    ReplyDelete
  7. senang ja eh, sha duk beli rm4 satu huhu

    ReplyDelete
  8. selalu je dera perut org, nak buat jugak lah nanti

    ReplyDelete
  9. jagung rebus cheese...yummyyyy

    ReplyDelete
  10. Alahai dah lah kak ana suka makan jagung. Meleleh air liur haa.

    ReplyDelete
  11. Sedapnyaa Busyra. Nanti nak buat jugaklah macam ni. Heheh.

    ReplyDelete
  12. terliurnya tengok cheese tu.menggoda

    ReplyDelete
  13. Whoa! Terliur tengok. Simple je nak buat kan!

    ReplyDelete

Copyright © 2012 Busyra Takiyudin All Right Reserved