Day 3 - Jalan KL ke Pusat Sains Negara & Ayam Gepuk Top Global

Monday, February 19, 2024

Pusat Sains Negara,  Ayam Gepuk Top Global,

Untuk yang follow entri aku dari day 1 mesti tau aku datang dengan family. Jadi biasalah bila bawak budak-budak ni, dorang nak ke Pusat Sains Negara.. Best juga rupanya ye. Sebelum ni biasa masuk dekat Alor Setar je. Tapi yang ni memang besar. Penat berjalan..


Pusat Sains Negara,  Ayam Gepuk Top Global,


12.00 tengahari : Kami bertolak keluar dari homestay. Sarapan roti dan air je sebab nak keluar terus cari lunch di Restoran d'Limau Nipis Ikan Bakar Segar Bangi.. Sedap juga disini. Ikan dia fresh dan perapan dia kena dengan tekak. Alhamdulillah dapat meja sebab orang ramai sangat, yela time lunch kan..


Pusat Sains Negara,  Ayam Gepuk Top Global,


1.30 petang : Terus ke Pusat Sains Negara.. Pusing 2 kali juga lah sebab tak ada parking.. Budak-budak happy bila sampai. Dorang main sampai lah puas. Sampai penat,. Maklang dorang pun tak mau kalah lah bergambar.. haha


Pusat Sains Negara,  Ayam Gepuk Top Global,


4.00 petang : Keluar dari Pusat Sains terus balik ke rumah kakak di Cheras. Malam nanti nak keluar ke Sate Kajang.. Tapi sebelum tu aku ke Top Global dulu.


Pusat Sains Negara,  Ayam Gepuk Top Global,


Kalau boleh semua makanan yang tak ada di Kedah aku nak cuba. Tapi tula masa tak mengizinkan nak makan semua.. Try yang mana sempat je.. Dalam list aku ada 2 jenis ayam gepuk.. Pak Gembus dan Top Global. Tapi disebabkan dah pernah try Pak Gembus masa di Ipoh dulu. So tak payah la.. 


Pusat Sains Negara,  Ayam Gepuk Top Global,


Top Global ni selalu sangat naik fyp di tiktok. Ada yang cakap sedap dan ada yang tak. Katanya di Selayang lagi sedap dari tu.. Tapi tak pe kita cuba yang mana jumpa dulu. Then baru review. Rate 4/5.. Kalau makan di kedai lagi sedap sebab ayam confirm panas-panas. Ini aku bungkus, itu yang dah sejuk dah tu.. Aku suka sambal cili yang ada kacang dia.. sedap! Rasa lebih kurang Ayam Gepuk AG..


8.30 malam : Keluar nak makan Sate Kajang Hj Samuri. yang ni aku tak sempat ambil gambar. Sebab orang ramai gila dan agak kalut disitu.. haha. Dengan budak-budak lagi. Masing-masing buat perangai..

Hari ni 19/2 baru nak bertolak balik ke Kedah.

4 comments

  1. biasanya kami anak beranak kalau ke pusat sains, seharian baru keluar dari situ.. seronok sungguh anak-anak explore..

    ReplyDelete
  2. Wah mai KL ya Busyra?
    Pusat Sains tu kalau bukan musim cuti sekolah pun ramai, inikan pula cuti sekolah kan...

    ReplyDelete
  3. lain orang lain citarasakan. ada yg kata super sedap tapi kat tekak kita biashe2 je. kadang kita rasa sedap org pulak kat tak sedap

    ReplyDelete
  4. Bawa anak buah semestinya kena bawa ke tempat diorang suka supaya tak bosan .

    ReplyDelete