Pageviews Bulan Mac semakin naik. Konsisten update entri

Tuesday, March 12, 2024

info blog, blogging, blog jana income,

Hai korang.. Bulan ni aku agak busy dengan kerja, sampaikan tak sempat nak konsisten update.. Tapi aku cuba juga untuk curi masa walaupun sekejap.. Sangat struggle untuk aku nak tetapkan masa update entri. Cari idea dan jadikan entri tak bosan untuk pembaca.. Bulan Januari aku dapat hasilkan 28 entri, dan bulan Februari hanya 22 entri.. Hopefully tak kan bawah 20 entri dalam sebulan..


Hari jadi kalut! bak kata orang kedah.. Dengan kerja hakiki dan side income yang aku buat.. Alhamdulillah rezeki.. Semoga korang pun dilimpahkan rezeki seperti air zam-zam mengalir.. 


Aku nak bagi tips kepada sesiapa yang buntu nak update entri apa setiap hari.. 


Ok, contoh lah kan korang pergi makan nasi berlauk di sebuah restoran. Korang boleh snap pic makanan yang korang ambil dan bagi tahu readers berapa ringgit sepinggan nasi.. Haa gitu, tak perlu pun nak ambil gambar banyak-banyak.. 

Satu lagi, kalau korang pergi jogging.. update lah suasana di taman jogging.. Korang boleh saja kongsikan tips untuk kekal konsisten dalam jogging..


Kenapa nak konsisten update entri, sebab clients kalau nak bagi job pada kita mesti dorang nak tengok kita aktif berblogging.. Kalau sebulan baru sekali post entri, macam mana kan.. 


*gambar sekadar illustrasi

6 comments

  1. hihihi...tulah tu...nie musim blur plak...

    ReplyDelete
  2. Selamat berblogging.
    Semoga terus rajin menulis entri.

    ReplyDelete
  3. Kadang mati kutu nak tulis apa....selamat berblogging....moga kita dikurniakan idea yang mencurah-curah....

    ReplyDelete
  4. Betul .. Kadang-kadang idea ni kita boleh dapat berdasarkan rutin harian kita jerr kan .. Macam busyra cakapkan .. Contoh tghri mkn menu sekian2 ..boleh cerotakan dalam blog ..so blog takda laa bersawang

    ReplyDelete
  5. betul. nak kumpul semangat menulis semula

    ReplyDelete
  6. Salut dengan bloggers yg bisa banyaak membuat entry 👍😍. Saya memang belum bisa, tapi saya pastikan seminggu sekali ada tulisan baru, kecuali ramadhan ini Krn memang nak fokus ibadah. Tapi kalo BW, sebisa mungkin tiap hari saya lakukan.

    ReplyDelete