Ramadan 2024 rasa sayu terkenang ayahanda

Monday, March 11, 2024

ramadan 2024, ramadan mubarak,


Alhamdulillah dapat jumpa lagi Ramadan 2024.. Syukur sangat sebab masih diberi peluang menarik nafas dan merasa nikmat dunia lagi. Tahun ni lagi terasa sayu bila adik pun dah berkahwin dan duduk rumah asing. Nikmat berbuka sekali dah tak macam dulu lagi. Tapi begitulah kehidupan, perlu diteruskan dengan semangat.. Walaupun ayah dah tak ada tapi mak masih tetap disisi.


Dulu time ayah ada, wajib pergi bazar walaupun beli murtabak ja. haha. itulah favorite ayah.. Semoga ayah tenang disana, tambah pulak ni nak masuk Ramadan.. Kami sekeluarga sentiasa doakan ayah tenang disana. 


Sekarang tinggal aku dan mak saja, lagi mudah la time berbuka dan sahur. Mulut berdua je. semua beli je la jawabnya.. Sebab aku pun sampai rumah balik kerja dah lewat.. Alang-alang tu singgah je bazar. Untuk sahur makan nasi dengan lauk daging dendeng! eh hanggg tak kan sebulan nak makan dendeng. haha!

7 comments

  1. Salam ramadhan al mubarak, selamat berpuasa buat Busyra dan mak ye...kita sama..kak SA baru 11 hari hilang mak, sekarang ebrdua je ngan abah...sedih..puasa kali ni takde mak

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadan Al Kareem.
    Selamat menjalani ibadah puasa.

    ReplyDelete
  3. Salam Ramadan, selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  4. Semoga ramadhan tahun ini juga membawa kebahagiaan buat kakak dan mak yaaa, Walopun dah tinggal berdua🤗. Selamat berpuasa kak, lancar2 ibadahnya

    ReplyDelete