RAHSIA DAPAT SEO BLOG 100%

Thursday, February 09, 2017


setiap hari bila aku buka blog, aku akan usaha untuk pastikan yang blog aku akan capai score 100%.. sebab aku tak pernah capai score paling tinggi. penah dapat pun 80% ja.. macam2 dah aku edit dekat html tu sampai blur.. rujuk tuto sana sini. ada yang aku paham dan ada yang tak paham. mungkin dulu, aku ambil lewa pasal seo blog ni, sebab aku tak tau kuasa seo ni segalanya.. haha. melampau kau busyra! so, tadi still lagi godek google untuk nak pastikan blog mencapai 100%.. tengok dekat bloglist aku tadi, ada seorang blogger yang update entri blog pasal "Tips Edit Blog Seo Friendly".. terus aku buka link dan edit! then apa jadi??

semestinya kali ni aku berjayaaa.. cek dekat http://chkme.com ,terus dapat 100%. yeayyy. finally.. aku pasti sebenarnya dah ramai blogger yang blog dia dah capai 100%.. aku ja masih di bawah. hehe.. korang punya blog dah capai 100%? if belum meh la ikut tuto blogger Mellya di SINI ..mudah sangat2 step dia buat.




selamat mencuba!

20 comments

  1. wahhh tahniah busyra... Makin meningkatlah prestasi blog ni nanti.. MOga terus berjaya ye busyra.. :)

    ReplyDelete
  2. Last time siqah test, blog siqah hanya dapat 36% je. No wonder jugak mt blog PV sikit je skrg. Huhu. Nanti siqah cuba follow Mellya :D

    ReplyDelete
  3. Tahniah busyra, memang kena try ni, 59% je ni, hahaha teruk nauu... hahaha

    ReplyDelete
  4. Akak 89% dik.. Sekarang juga akk terjah blog Melly.. Tengok tips utk dptkan 100..thanks sayang info :)

    ReplyDelete
  5. Haritu dah 100% tapi lepas edit blog dia bertukar jadik 85%. Sobsob. Thanks share nakgi tengok mana tau boleh dapat 100% balik! ;)

    ReplyDelete
  6. ape nie? seo blog tu macam mane? kak e'in tak paham.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. seo tu adalah Search Engine Optimization. apa yang busyra paham, mcm kalau kita ada buat pasal tajuk tips diet / diet sihat ke, then ada org taip dekat google menggunakan keyword "tips diet".. haaa itu lah fungsi seo 100%, akan meletakkan entri kita di first page dalam google. tapi ada lagi yang perlu di apply dalam blog. banyak lagi yang perlu kita buat untuk jadikan entri kita berada diranking atas dalam google. busyra pun tak pandai dalam seo ni kak e'in.. hehe. masih lemah. kalau akak nak tau lebih lanjut. akak boleh singgah dan baca blog Hasrul Hassan. dia banyak share pasal seo ni.. best! :)

      Delete
  7. Tahniah Sis... idah terus klik nak tuntut ilmu dengan melly gak... sebelum ni seo 80% tapi baru2 ni tukar template terus turun ke 50%.. adoi...

    ReplyDelete
  8. Salute la kat Busyra for the effort untuk enhance your SEO.

    SEO ni sangatlah penting kan. Sayang kalau content kita bagus tapi disebabkan benda lain yang tak kena, then rate SEO kita jadi rendah. Hmmm.

    Sejak tukar template blog ni, tiba tiba readership jatuh. Hope bukan sebab tukar template la. Anyway, congratulations sebab dapat 100%. Thanks for sharing the best article to be as reference untuk improve SEO-friendly content ;)

    Best regards,
    www.pojiegraphy.com

    ReplyDelete
  9. tak prnh try, x tau pun pasal SEO. thanks info Busyra 😉 lps sy nak check SEO blog

    ReplyDelete
  10. tahniah dear.. unni nk cuba tgu btl2 free..

    ReplyDelete
  11. Blog nadia pun masih tak capai 100% =(

    ReplyDelete