LAZADA BIRTHDAY BLOGGER CONTEST

Saturday, March 11, 2017

Hai readers kesayangan!


Dah nampak tajuk tu kan, rasa-rasa excited tak nak join? apa yang bestnya tentang Lazada Birthday Blogger Contest ni? yang bestnyaaa adalah korang yang menang dalam contest ni akan dapat hadiah lumayan dari Lazada sempena birthday Lazada yang ke 5.. specialnya contest ini hanya terbuka kepada blogger sahaja.. lain-lain media sosial tidak diterima.. hehe. okay kejap! jangan terus nak tekan new post dulu tau sebelum baca entry aku ni sampai habis... haha. jangan la excited dulu nak join contest ni.. :p sabar-sabar.. untuk pengetahuan korang, bagi sesiapa yang kaki online shopping tu, Lazada ada buat Birthday Sale pada 22 Mac hingga 24 Mac 2017.. masa tu, korang boleh shopping habis-habisan ye.. ok penat dah menaip, baru intro, haha.. so aku nak mula menjawab 4 soalan yang diajukan oleh pihak Lazada Malaysia..

1. Apa yang anda suka tentang Lazada Malaysia?

Sebenarnya banyak yang aku suka tentang Lazada Malaysia ni. tak tersenarai rasanya.. amboi! hehe. okay, aku bagi dua jawapan ye.. pertama, Lazada ni memang antara online shopping yang sangat cepat masa penghantarannya (bukan untuk yang luar negara ye) yang dalam Malaysia ni.. serius cepat gila. aku memang pernah order barang dari Lazada. percaya ke tak hanya 2 hari saja ambil masa untuk sampai. aku pun terkejut, sebab cepat sangat.. siapa tak suka kan barang dia cepat dan selamat sampai ke rumah.. dan yang kedua adalah Lazada lah online shopping yang paling murah aku rasa.. setiap barang mostly ada diskaun! diskaun bukan sikit ye. banyak pulak tu.. sebut ja pasal diskaun, rakyat Malaysia akan senyum lebar! betul tak?


2. Tiga produk pilihan utama dari Lazada Malaysia (Produk Kegemaran)

tiga produk dari Lazada? apa ehh.. confirm lah aku selalu tengok produk yang mahal-mahal dan barangan kecantikan.. nak beli tak mampu lagi.. haha.. so usha ja setiap kali buka website Lazada..


a) Mary Kay TimeWise Miracle Set


Produk Mary Kay ni memang antara produk yang mahal tapi base on aku punya survey kan, Mary Kay memang produk yang bagus dan berkesan.. teringin jugak nak cuba.. tapi mybe belum sampai masanya.. kena kumpul duit sendiri untuk beli set macam ni.. kawan aku pun ada jual produk Mary Kay ni, seronok tengok dorang jadi beauty consultant Mary Kay.. 



b) Make up Set with Box + Paper Bag


yang ni semua lengkap! blusher, lipstick, eyeshadow (even aku tak suka pakai benda ni, haha), foundation dan banyak lagi lah! perfect box.. suka tengok semuanya. tapi cuba tengok harga la, dekat rm100.. hehe



c) Apple iPad Mini 32GB Wifi


As blogger memang impian aku nak ada ipad sendiri.. sebab senang nak kemana-mana boleh usha blog! kalau guna phone kecil sangat. tak puas rasa. so, kena kumpul duit untuk beli ipad! mini pun dah okay.. harganya pun murah di Lazada. then aku ada baca review pun cakap okay! 


3. Apa pendapat anda supaya Lazada Malaysia dapat tingkatkan lagi perkhidmatannya?

Pendapat tulus dari aku kan.. hehe.. tulus sangat.. aku harap Lazada dapat percepatkan lagi masa untuk barang sampai ke rumah customer bagi yang barang dari oversea.. aku sendiri pernah order dan barangnya agak lambat sangat. aku faham, pos barang dari oversea bukan urusan Lazada cumanya ia melibatkan Lazada juga.. sebab customer order dari website Lazada.. yela kan, kalau oversea memang la lama.. faham tu, tapi cumanya jangan terlalu lama.. hehe. 

dan yang kedua, mybe one day, Lazada boleh buka cawangan untuk semua negeri.. maksud aku buat perkhidmatan Cash on Delivery.. so senang customer nak dapatkan perkhidmatan COD ke tempat masing-masing. tak perlu pos lagi..


4. Apakah ucapan birthday anda untuk Lazada Malaysia? 

Selamat Ulangtahun yang ke 5 buat Lazada Malaysia! semoga Lazada Malaysia sentiasa mempunyai perkhidmatan servis online yang terbaik untuk semua customer dan selalu lah buat saleee! haha.. dan semoga Lazada Malaysia terus menerus menjadi empayar yang besar dalam industri online shopping sedunia! 


Akhirnyaaa siap jugak aku menjawab semua soalan dari Lazada Malaysia.. korang nak join jugak? boleh klik banner Lazada Malaysia yang aku letak di atas sekali tu ye.. okay jom ramai-ramai join sebab masih belum terlambat lagi, tarikh tutup adalah pada 23 Mac 2017 (11.59 pm).. so, bagi semua blogger yang belum join, silakan join! sebab syaratnya mudah sangat tapi berpeluang untuk dapat hadiah dari Lazada Malaysia..


Kurang 50 Peserta (10 Pemenang) 

1st Prize: 1 x RM300
2nd Prize: 3 x RM200 
3rd Prize: 6 x RM100 

Lebih dari 50 dan Kurang dari 100 Peserta (20 Pemenang) 

1st Prize: 1 x RM500
2nd Prize: 7 x RM250 
3rd Prize: 12 x RM125 

Lebih dari 100 Peserta (30 Pemenang) 

1st Prize : 1 x RM800 
2nd Prize : 12 x RM300 
3rd Prize :17 x RM150 


lagi ramai yang join, lagi banyaklah hadiah yang dapat! okay sekarang korang dah boleh tekan button new post dan fikir nak mengarang ayat untuk Lazada Birthday Blogger Contest ni. Selamat mencuba! Mudah-mudahan rezeki kita bersama :)

13 comments

  1. Wah, banyaknya barang make up... ipad tu kalau dapat memang best lah... screennya besar... luas mata nak tengok blog...

    ReplyDelete
  2. Alahai.. nak mengarang tu yang tak berapa nak rajin.. hehehe.. Akak cuba.. Semoga ada rezeki Busyra..

    ReplyDelete
  3. nak join jugak... mcm best je... insyallah klau ada rezeki ttp rezeki kita....

    ReplyDelete
  4. Menariknya hadiah. Goodluck Busyra :)

    ReplyDelete
  5. Semoga ada rezeki Busyra insyaAllah =)

    ReplyDelete
  6. Semoga ada rezeki awak. nanti da menang, belanja uyul sikit ehh hahahaa.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  7. menarik2... saya pun nak join rasanya XD

    ReplyDelete
  8. Goodluck busyra. Semoga rezeki milik awak

    ReplyDelete
  9. Good luck Busyra! Insyallah ada rezeki untuk Busyra :)

    Barang mekap tu akak berkenan jugak. Hihi

    ReplyDelete
  10. good luck 😄 nak juga ipad mini tu 😁

    ReplyDelete