MOVIE REVIEW | JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE 2017

Monday, December 18, 2017

Plan nak tengok movie lain, tapi tertengok movie lain.. cemana tuu? hehe.. Plan asal nak tengok Pengabdian Setan, tapi bila tengok time tu tak kena pulak dengan masa.. Jadinya terpaksalah diganti dengan movie JUMANJI.. Filem luar negara yang menarik ramai penonton di Malaysia untuk tengok.. Aksi adventure dalam hutan dan ada sedikit kiss scene. Untuk bawah umur tidak digalakkan untuk tengok. 

Jumanji: Welcome to the Jungle 2017

SINOPSIS

When four high-school kids discover an old video game console with a game they've never heard of (Jumanji) they are immediately drawn into the game's jungle setting, literally becoming the avatars they chose: gamer Spencer becomes a brawny adventurer (Dwayne Johnson); football jock Fridge loses (in his words) "the top two feet of his body" and becomes an Einstein (Kevin Hart); popular girl Bethany becomes a middle-aged male professor (Jack Black); and wallflower Martha becomes a badass warrior (Karen Gillan). 

What they discover is that you don't just play Jumanji.. you must survive it. To beat the game and return to the real world, they'll have to go on the most dangerous adventure of their lives, discover what Alan Parrish left 20 years ago, and change the way they think about themselves or they'll be stuck in the game forever.

REVIEW

Masa first nak beli tiket tu rasa macam best ke tak ni, kalau tak best rugi.. dah la pergi hari minggu.. mahal. tapi bila tengok review-review orang yang dah tengok movie ni cakap best.. so, beli je lah. Mula-mula cerita agak kurang paham.. tapi sekejap je.. bila cerita ni flashback balik.. owh i see baru pahamm.. kenapa dia macam ni dan macam ni..

Apa yang lain dalam movie Jumanji? semestinya berlakon dalam hutan! memang terbaik lah gambar berlakon dalam hutan dan aksi aksi adventure yang  dorang lakonkan.. 

Ceritanya macam tak logik.. boleh ke kita masuk ke dalam video game? dan kita sendiri yang akan bermain dalam game tersebut.. serius mencabar! kalau kena redah harimau, harimau lah jawabnya.. tapi yang tak logik tu lah best. lagi dan lagi nak tengok apa akan jadi.. Dalam game kan, kita ada 3 nyawa sebelum game over.. yes! maksudnya 4 budak-budak kolej ni ada 3 nyawa saja bila dorang masuk dalam game ni.. jangan habiskan nyawa tu, kalau tak dorang tak kan kembali kedunia sebenar.. 

Jumanji: Welcome to the Jungle 2017

Movie ni bukan saja berkisarkan tentang aksi adventure tapi ada juga love story dan aksi lawak! tak larat nak gelak.. kering gusi wei.. hehe.

Apa yang menarik lagi bilamana ada seorang pemuda yang termasuk kedalam video game tersebut dan tak dapat keluar selama 20 tahun ke dunia sebenar.. kesian sangat. sampailah 4 budak-budak kolej tu termasuk ke dalam video game tersebut. Berjayakah 4 budak kolej tu keluarkan pemuda yang telah 20 tahun berada dalam video game tu? 20 tahun wei, dah tua dah pemuda tu, kesian isteri dan anak-anak dia tunggu dan tak dapat kenalpasti kehilangan pemuda tu kemana. 

Bila dorang dah masuk ke dunia hutan, dorang akan berubah watak, maksudnya wajah dorang akan berubah menjadi watak dalam game tersebut. tapi fikiran, hati masih tetap jadi diri sendiri.. Dapat tak dorang selamatkan JUMANJI? apa itu JUMANJI, kena tengokkkkk sendiri.. baru bestttt.. 

Jumanji: Welcome to the Jungle 2017

Rating: 5/5 (memang best tak tipu, tak bohong.. hehe. esok p beli tiket wayang tengok!) tak rugi rasa tengok cerita ni, terhibur! Jalan penceritaan movie yang lain dari yang lain..


Apapun selamat menonton korang! Eh siapa yang dah tengok, review korang macam mana? best tak?

12 comments

  1. nak g tgk tapi kena pass anak-anak dekat mak dulu...tahu cerita2 hollywood ni ada je yang cencored..hihihi tgk iklan pun macam best je cerita ini - salam dari www.mrsliez.com

    ReplyDelete
  2. kalau takde adegan seksis boleh bawak geng 4A ni pergi tengok..adeh...

    ReplyDelete
  3. best jugak ni sbb ada dwyne johnson

    ReplyDelete
  4. Cerita Jumanji yang dulu masa kecil memang best.. belum tengok cerita Jumanji remake ni.. dengar2 best dan lucu >.<

    ReplyDelete
  5. teringat cerita jumanji yang lama tu...best giler...yang ni nak tengok gak,tunggu keluar astro lah nampaknya...nak pi panggung memang taklah...hehehe

    ReplyDelete
  6. Bestnya dah tengok jumanji. Ramai yg review best movie ni. Memang kena tgk lah nampaknya ni.

    ReplyDelete
  7. Adoi.. bestlak baca review Busyra nie..

    ReplyDelete