Nak tambah berat badan tapi suka menu diet

Wednesday, January 11, 2023

ulam-ulaman, resepi sambal gesek, makan menu diet,

Nak tambah berat badan tapi suka menu diet | Ramai yang cakap nak turunkan berat badan tu susah.. tapi ramai juga yang lupa bahawa nak naikkan berat badan pun sama susahnya.. haha. Manusia kan.. macam tu la, tak lari dari keinginan.. hehe. Happynya aku bila berat badan naik 3kg..


Macam mana aku buat adalah aku tak boleh skip nasi waktu pagi, tengahari dan petang (sebelum malam).. sehari kena makan 3 kali nasi weh.. tak kisah lah sama ada dalam portion yang sikit atau banyak.. tapi nak konsisten untuk 3 kali tu susah juga sebab kadang selera makan tak menentu.. ada satu masa tu selera makan membuak-buak tapi ada satu tahap nak tengok nasi pun tak ada selera.


ulam-ulaman, resepi sambal gesek, makan menu diet,

ulam-ulaman, resepi sambal gesek, makan menu diet,


Aku pulak jenis yang suka makanan diet.. macam ni lah, yang sekarang ni haaa.. aku baru sudah makan nasi + ulam + ikan goreng + sambal gesek.. bila aku post gambar menu macam ni, orang akan cakap aku diet.. haha. walhalnya itu memang favorite aku. 


3 comments

  1. Untungla boleh makan apa sahaja tak perlu berdiet

    ReplyDelete
  2. kita dah tak boleh nak tambah berat, asyik turun dan maintain je haha sbbdah pernah naik 10kg sebelum ni. bila dah kurus, dia tak naik dah berat.

    ReplyDelete
  3. sama la. sekarang misi nak naikkan berat badan. harap boleh naik sbb mkn asyik takde selera je

    ReplyDelete