PENGALAMAN NAIK AIR ASIA DARI KUALA LUMPUR KE KEDAH

Saturday, September 16, 2017

Hai..


Dalam entri kali ni busyra nak share dengan korang tentang pengalaman naik air asia.. busyra memang suka dan selesa dengan air asia dari zaman study dekat uitm shah alam lagi.. salah satu sebabnya suka naik flight sebab sekejap sangat, hanya 1 jam.. berbanding naik bas.. bukan belagak ye, tiket yang busyra beli tu pun harga lebih kurang dengan bas.. dalam RM50+ saja.. sudah la selesa, murah lagi.. sapa tak nak kan.. haha.


Air Asia adalah sebuah syarikat penerbangan tambang murah pertama di Asia yang berpusat di Kuala Lumpur. Kumpulan Air Asia beroperasi dalam penerbangan antarabangsa dan tempatan ke lebih 400 destinasi merentasi 25 negara. 


Start dari sistem online sampailah naik atas flight alhamdulillah semuanya baik.. ada la jugak kekadang tu sistem online dorang down.. tapi yelah kan tak salahkan Air Asia la sebab ramai sangat orang online nak book tiket.. memanglah sistem down. Bila dah sampai ke KLIA 2, naik atas kapal terbang tu, duduk diam-diam dan pakai seat belt. haha.. then stewardess pun ada bagi penerangan sedikit semasa dalam kapal terbang.. lepas tu pesawat pun berlepas.. sampai lah daku dekat rumah tercinta.. hehe.. dalam banyak-banyak syarikat penerbangan, busyra memang selalu book air asia.. tapi Malindo Air dan Firefly pun okay jugak.. ada bagusnya.. masing-masing ada kelebihan tersendiri..

Jadi, sesiapa yang belum pernah cuba Air Asia, boleh la try.. seronok kan jadi kaki travel.. macam blogger Pojie! haha. jalan merantau dunia..


*motif edit, motif tutup mulut. sebab tak ready. jadi herot, jai buruk.. haha..

7 comments

  1. murah gilee busyra... huhuhu.... nak itot... hehehe....

    ReplyDelete
  2. bestlah grab tiket murah..lama x fly..anak-anak dah ramai ni kena cari tiket yang betul2 murah..hehe

    ReplyDelete
  3. tiket flight sekarang ni jauh lebih murah.. lagi berbaloi dari naik bas

    ReplyDelete
  4. dalam3 syarikat penerbangan tu (MAS, AA & MAlindo), sayangnya Rayani Air gulung tikar awal..sempat jugak naik time mula2 beroperasi tu,. Tambah murah. At least kami2 yg xde alternatif lain nak balik kpg selain flight ni, ade byk pilihan dari segi service & harga..

    ReplyDelete
  5. Kalau rumah dekat airport memang bagus naik flight aje.

    ReplyDelete
  6. Dah macam tambang bus dah.. berbaloi naik flight la gtuuu

    ReplyDelete