BELAJAR MELEPASKAN SESUATU HAL YANG BUKAN MILIK KITA!

Thursday, August 15, 2019

belajar melepaskan, bukan milik kita, milik Allah,

BELAJAR MELEPASKAN SESUATU HAL YANG BUKAN MILIK KITA! | Busyra selalu ingatkan pada diri yang kita hanya manusia biasa yang perlu terima jika sesuatu itu mulanya datang dan akhirnya pergi. Bukan tak boleh bersedih tapi jangan lama-lama. Kita perlu belajar melepaskan sesuatu hal yang bukan milik kita. Semua benda dalam dunia ni, semua milik DIA..

Siapa saja yang tak pernah merasa sakitnya kehilangan. Kita perlu belajar banyak perkara untuk masa depan. Manusia tak akan ada dengan kita selamanya.. Ia datang, Ia pergi.. Apa yang perlu kita buat jika kita tengah alami situasi ni? Busyra story dari pengalaman sendiri. Melepaskan seorang insan tersayang untuk kebahagian busyra sendiri. "Tak mudah, Tapi tak susah juga"

Tak perlu kita nak simpan hal yang buatkan kita sakit, pedih.. Jangan tau! Jangan sama sekali. Buang terus dari life korang. Teruskan hidup. Jangan nak pusing-pusing belakang lagi dah. Busyra tak cakap yang benda ni mudah. Harini jadi, esok dah boleh lupa. Tak! ambil masa seminggu, sebulan bahkan bertahun.. Itu depends pada diri korang sendiri. Kalau decides dalam diri nak sedih lama-lama maka bersedihlah sendiri. Kalau fikir, ahhh cukup lah seminggu aku bersedih.. Then you will be okay, right?

belajar melepaskan, bukan milik kita, milik Allah,

Faham kan apa busyra maksudkan? FIRST sekali adalah MINDSET korang sendiri.. Fikir dalam-dalam supaya kita terus belajar dan belajar agar tak teruskan usaha untuk sesuatu yang kita sendiri dah tahu jawapannya.. Sesuatu hal yang bukan milik kita, sampai bila-bila bukan milik kita! Jangan lemah dalam fikiran korang tu.. Orang lain tak boleh nak bantu, diri sendiri kena kuat.. 

Hidup kita ni sekejap saja, jadi jangan buangkan masa waktu yang tersisa untuk sesuatu yang tak happy. Tutup buku lama, buka buku baru.. Hadamkan dalam kepala tu yang SEMUANYA MILIK ALLAH.. then korang akan rasa tenang, kosong fikiran tu sekejap.. Jangan terus berfikir yang dia akan ada dengan aku lagi nanti.. Walhal si dia dah bahagia dengan orang lain.. haha. Gelak sendiri weh! Korang pun berhak bahagia. Trust me, cari life korang sendiri. Bukan bermaksud cari pasangan baru ye.. Kenal diri korang dulu, one fine day akan hadir seseorang yang jauh jauhhhhh lebih berharga.. 

Selalulah kita ingat semuanya Milik Allah, tak ada yang kekal abadi dekat dunia ni. Yakin dalam buat keputusan dalam hidup. kalau korang dah decides tinggalkan si dia, jangan patah balik.. Berbalik pada tajuk asal "BELAJAR MELEPASKAN SESUATU HAL YANG BUKAN MILIK KITA!"

2 comments

  1. Setujuuuu! Kadang melepaskan itu lebih baik dari bersama tp menyakitkan.

    ReplyDelete
  2. bukan mudah tapi tidak juga susah... huhuuhu

    ReplyDelete