RESEPI NASI GORENG KAMPUNG SUPER SEDAP!

resepi nasi goreng kampung, perencah nasi goreng, sawi, ayam, sotong, telur,

RESEPI NASI GORENG KAMPUNG SUPER SEDAP! | Hai korang, waktu dirumah ni kerja apa saja yang boleh kita buat? Bosan wei, maka moh ler kita memasak. Penuhkan entri blog dengan resepi masakan. Jangan cakap "kita tak pandai masak" tapi cakaplah "saya akan cuba masak dan masak lagi sampailah pandai" haaa gituuu. Baru betul, always positive. hehe. 

resepi nasi goreng kampung, perencah nasi goreng, sawi, ayam, sotong, telur,

Bahan-bahan korang boleh tengok dalam gambar diatas ye..

Cara-caranya:

1. Tumbuk bawang putih dan cili padi, kemudian tumiskan
2. Masukkan ayam dan sotong
3. ketepikan dalam kuali dan masukkan telur. Jangan campurkan telur dengan ayam dan sotong lagi ye.
4. Bila dah masak ayam dan sotong masukkan nasi
5. Perasakan dengan perencah nasi goreng kampung
6. Masukkan sayur sawi, kacau sehingga sebati. Siappp!

resepi nasi goreng kampung, perencah nasi goreng, sawi, ayam, sotong, telur,

Kalau korang nak masukkan garam pun boleh tapi bagi busyra perencah nasi goreng tu dah sesedap rasa. cukup sempurna! Nama nasi goreng kampung kan? tapi tak ada kangkung dan ikan bilis? tak pa la kita buat new version. hehe. Janji guna perencah nasi goreng. Serius sedap! Resepi ni korang boleh lah masak kalau dah bosan makan nasi putih berlauk. Busyra kalau masak nasi goreng tak suka kosong, mesti letak banyak bahan melainkanlah memang dah tak ada. hahaha.

Selamat Mencuba Resepi Nasi Goreng Kampung!

Post a Comment

5 Comments

  1. Lagi banyak bahan lagi ummph..dan lebih pedas..lagi laaaa.

    ReplyDelete
  2. ohh guna perencah ye. belum cuba lagi guna perencah. biasa memang sedap kalau guna seasoning ni :)

    ReplyDelete
  3. antara menu on the go.. tak penah x sedapla nasi goreng kampung..
    suka kalo ada ikan bilis rangup banyak2..

    ReplyDelete