PATUTKAH TUKAR DOMAIN BLOG?

Friday, October 23, 2015

Assalamualaikum..
teringin sebenarnya nak tukar domain sendiri. seronok tengok blogger lain ada domain sendiri. tapi sebenarnya ada jugak kekurangan bila baru tukar domain ni. sebab url blog dah berubah. bila orang klik url lama mesti not found kan. huhu.. aku dah search dekat google, bermacam jenis domain yang ditawarkan. ada murah, ada mahal. ada jugak yang hanya murah pada tahun pertama, tapi bila nak renew tahun kedua dan seterusnya agak mahal. ada yang dari tahun ke tahun tak berubah pun nilai renew. 

so, ada cadangan tak domain dari syarikat mana yang okay. bagi blogger yang berpengalaman mesti tahu. terima kaseh atas cadangan yang diberikan. :)

Assalamualaikum.. 

3 comments

  1. Husband saya baru inform semalam ada satu domain baru..free katanya..husband saya dah register untuk saya tapi belum buat lagi pertukaran dari blogspot sekarang ke domain baru ni..

    ReplyDelete
  2. akak dari internetwebhosting rm40 (termasuk gst)..sebelum gst rm35 jer... yg femes gak netkl.. ohh bab not found tu kena redirect ke domain nnt tak jadi la not found.. tapi tuk bloglist kena minta diorg tukar ke url baru..-mommy irra-

    ReplyDelete