Braces off tak lama lagi.. welcome new friend, Retainer!

Monday, December 06, 2021

pakai braces sakit ke tak, bracess off, retainer, cara jaga gigi selepas pakai braces, warna getah braces,

Braces off tak lama lagi.. welcome new friend, Retainer! | Nak menjaga braces bukan mudah.. Bulan 11/2021 cukup 2 tahun busyra pakai braces.. ada suka ada duka.. haa gituww.. haha.. dukanya bab menjaga kebersihan gigi.. kalau lepas makan tu memang penat sangat sebab kena check gigi, takut ada sisa kotoran yang melekat.. jaga gigi 2x ganda dari orang biasa.. btw korang, tak lama lagi busyra dah nak buka braces dan bermulalah permulaan baru dengan retainer..


busyra banyak kongsi info braces di youtube channel busyra.. yang mana nak tahu lebih pasal braces, korang boleh ke sana.. di platform blog pun busyra ada story cuma tak banyak.. antaranya PAKAI BRACES UNTUK KALI PERTAMA, SAKIT KE TAK? ..for sure yang tengah baca penulisan busyra ni mesti ada niat untuk pasang braces.. inshaAllah akan sampai giliran korang pulak! yang gigi dah cantik semulajadi tu syukur! nikmat yang Tuhan bagi..


Doktor cakap inshaAllah dalam sekali atau dua kali review lagi dah boleh buka braces.. busyra excited sangat nak buka tapi dalam masa yang sama rasa sayang sebab dah lama pakai.. rasa dah terbiasa ada dekat mulut.. pakai braces ni kalau senyum tutup mulut sangat susah.. haha.. lepas ni kena biasakan diri dengan retainer pulak.. kena study pulak bab retainer sebab lain pulak cara pemakaian nya..


dah buka braces nanti busyra akan story dekat sini ok!


**menaip di ofis time lunch.. selfie then terus up entri.. :p


3 comments

  1. Alhamdulillah. Nak ke fasa seterusnya la ya lepas ni. Syukur.

    ReplyDelete
  2. Yeay!Tumpang happy jugak.
    Alhamdulillah sedar sedar dah 2 tahun pakai braces dan off.

    ReplyDelete